ترمز آموزش ایران مدرسه پرونده آموزشی

ترمز: آموزش ایران مدرسه پرونده آموزشی آموزشگاه اخبار اجتماعی

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار سیاست خارجی تجارت را با کشور عزیزمان ایران ادامه می‌دهیم / کره جنوبی

    یو جانگ هیان سفیر جمهوری کره در پایتخت کشور عزیزمان ایران در گفت وگو با روزنامه اعتماد گفت: کره جنوبی توانسته ادامه تجارت بین کشور عزیزمان ایران و کره را حفظ کن

    تجارت را با کشور عزیزمان ایران ادامه می‌دهیم / کره جنوبی

    کره جنوبی: تجارت را با کشور عزیزمان ایران ادامه می دهیم

    عبارات مهم : ایران

    یو جانگ هیان سفیر جمهوری کره در پایتخت کشور عزیزمان ایران در گفت وگو با روزنامه اعتماد گفت: کره جنوبی توانسته ادامه تجارت بین کشور عزیزمان ایران و کره را حفظ کند. اغلب رسانه های کره ای، مذاکرات کره جنوبی و امریکا جهت دریافت معافیت از تحریم ها را موفق ارزیابی کرده اند.

    تجارت را با کشور عزیزمان ایران ادامه می‌دهیم / کره جنوبی

    خریدن نفت خام و میعانات گازی کشور عزیزمان ایران را سه تا چهار ماه قبل از شروع تحریم های نفتی متوقف کرده بودند در حالی که انواع کالاهایش را به کشور عزیزمان ایران می فروختند. از لوازم خانگی گرفته تا خودرو. از گوشی تلفن همراه تا … و این برایم پرسش بزرگی بود! بنابراین یک روز نوشتم، بهتر است بازار کشور را روی کالاهایی باز نگه داریم که نفت کشور عزیزمان ایران را می خرند.

    دلم جهت کشور عزیزمان ایران مان می سوخت. بعد در یک روز تعطیل، نامه درخواست مصاحبه با سفیر کره جنوبی در پایتخت کشور عزیزمان ایران را به خیابان شیخ بهایی بردم و شخصا تحویل ورودی سفارت دادم تا سوالاتم را بپرسم. حدود دو ماه پیگیری کردم ولی ناامید نشدم.

    یو جانگ هیان سفیر جمهوری کره در پایتخت کشور عزیزمان ایران در گفت وگو با روزنامه اعتماد گفت: کره جنوبی توانسته ادامه تجارت بین کشور عزیزمان ایران و کره را حفظ کن

    «از هنگامی که به کشور عزیزمان ایران آمده ام، وجودم به دو نیم تقسیم شده است هست. نیمی از من کره ای است و نیم دیگرم ایرانی» این را حدود سه هفته پیش گفت. هنگامی که که معافیت های نفتی ایالات متحده هنوز اعلام نشده بود و من با آقای سفیر، همراه دو همکارش، زمانی را جهت ناهار سپری کردیم. فکر کردم مصاحبه با سفیر کره جنوبی در پایتخت کشور عزیزمان ایران را می توانم در همان جلسه انجام دهم. ولی به یک مکالمه غیرمصاحبه ای گذشت تا مذاکرات کره ای ها جهت دریافت معافیت از امریکا به خطر نیفتد.

    خبرهای خوب جهت دریافت نفت کشور عزیزمان ایران در راه بود و من می توانستم فضا را درک کنم. سوالات کلی ام را پرسیدم و توضیحات آقای سفیر را شنیدم. آقای «یو جانگ هیان» قول داد به محض روشن شدن وظیفه معافیت ها، مصاحبه مان را انجام دهیم. او از علاقه اش به فرهنگ غنی کشور عزیزمان ایران گفت و من از اینکه سریال یانگوم (جواهری در قصر) را جهت درک پیچیدگی های قدرت، دو بار دیده ام، برایش تعریف کردم. دو روز بعد از اعلام رسمی معافیت ها به وسیله وزیر خارجه ایالات متحده، سفیر کره جنوبی در پایتخت کشور عزیزمان ایران به قولش جهت مصاحبه عمل کرد. بعد به دفترش در سفارتخانه رفتم.

    کنار میز کارش در سفارت کره جنوبی، دو پرچم گذاشته هست. یکی پرچم ایران، دیگری پرچم جمهوری کره. «یو جانگ هیان» حدود 6 ماه است که به عنوان سفیر جمهوری کره به کشور عزیزمان ایران آمده هست. او قبلا مدیرکل خاورمیانه وزارت خارجه کره جنوبی بوده هست. بنابراین با شناختی خوب از منطقه به کشور عزیزمان ایران آمده است.

    تجارت را با کشور عزیزمان ایران ادامه می‌دهیم / کره جنوبی

    خوش برخورد و خوش پوش و چونان همه کره ای ها مودب هست. اجازه می دهد تا بیش از وقت تعیین شده، مصاحبه مان را ادامه دهیم. از او راجع به علت نخریدن نفت کشور عزیزمان ایران پیش از شروع تحریم ها و روند سخت گرفتن معافیت از امریکایی ها پرسش کردم. آقای سفیر در این مصاحبه بخشی از شرایط معافیت ها و نحوه استفاده کشور عزیزمان ایران از پول نفتش را تشریح کرد. همچنین سیاست کشورش را جهت متنوع سازی در روابط خارجی شرح داد.

    اگر جهت تان جالب است که بدانید نامگذاری خیابان «تهران» در سئول چه ارتباطی با روابط نفتی کشور عزیزمان ایران و کره جنوبی دارد، این مصاحبه را بخوانید. کشور عزیزمان ایران با پول نفتش چه کالاهایی می تواند از کره بخرد و چه کالاهایی را نمی تواند، دریافت کند؟ آقای سفیر در این باره به اجمال توضیح داده هست. هنگامی که هم از او پرسیدم: «کشور شما متحد امریکاست، شما چه پیشنهادی جهت حل تنش بین کشور عزیزمان ایران و امریکا دارید؟»، گفت: «این سخت ترین پرسش امروز است…» و بعد به یک عنوان مهم اشاره کرد.

    یو جانگ هیان سفیر جمهوری کره در پایتخت کشور عزیزمان ایران در گفت وگو با روزنامه اعتماد گفت: کره جنوبی توانسته ادامه تجارت بین کشور عزیزمان ایران و کره را حفظ کن

    من جهت عوض کردن ذائقه بعد از آخر مصاحبه، کتاب دو جلدی «مستطاب آشپزی- از سیر تا پیاز» نجف دریابندری را به یادگار تقدیمش کردم. نویسنده و مترجم فاخری که زمانی نفتی بود. مصاحبه ام با «یو جانگ هیان»، سفیر جمهوری کره در پایتخت کشور عزیزمان ایران سه شنبه هفته گذشته انجام شد. در لابه لای سطورش نکات مهمی نهفته هست، بخوانید:

    آقای سفیر، اجازه بدهید به عنوان نخستین پرسش از شما بپرسم که کره جنوبی چطور توانست نهایتا از تحریم های امریکا معافیت بگیرد؟

    بلافاصله بعد از خروج امریکا از برجام در ماه «مه»، کره جنوبی مذاکراتش را با ایالات متحده شروع کرد. به این علت که می دانستیم واردات نفت خام و میعانات گازی شرکت های کره ای از ایران، جهت آنها خیلی مهم هست. بنابراین ما باید کارها مورد نیاز را آینده نگری می کردیم. بعد از همان موقع فعالیت های مان را شروع کردیم.

    تجارت را با کشور عزیزمان ایران ادامه می‌دهیم / کره جنوبی

    کشور شما پیش از اعلام معافیت ها، حدود چهار ماه واردات نفت از کشور عزیزمان ایران را متوقف کرده بود. آیا این اقدام، بخشی از تلاش های کره جنوبی جهت گرفتن معافیت های مورد نیاز به منظور ادامه واردات نفت از کشور عزیزمان ایران بود؟

    تصمیم جهت واردات نفت خام و میعانات گازی از کشور عزیزمان ایران به عهده شرکت های شخصی کره ای هست. بنابراین اتخاذ تصمیم جهت کم کردن واردات نفت از کشور عزیزمان ایران هم به عهده شرکت های کره ای بود. دولت کره، کنترل و نظارتی بر این عنوان ندارد. هر چند گزینش دولت کره (کاهش واردات نفت از ایران) نبود، ولی بالاخره تدبیری بود جهت گرفتن معافیت های آتی از تحریم ها. دولت کره متوجه شد که وارد نکردن نفت از کشور عزیزمان ایران به ضرر شرکت های کره ای هست. به همین علت با دولت امریکا جهت گرفتن معافیت به طور مستمر وارد مذاکره شد.

    مذاکرات جهت گرفتن معافیت از دولت امریکا مسئله بود؟

    من در مذاکرات حضور نداشتم، بنابراین جزییاتش را نمی دانم. ولی از همکارانم شنیدم که این بار مذاکرات نسبت به سال 2012 بسیار مسئله بوده هست. ما در آن دوره هم توانسته بودیم از تحریم ها معافیت بگیریم.

    بعد از اخذ این معافیت، کره جنوبی روزانه چه میزان نفت از کشور عزیزمان ایران وارد خواهد کرد؟

    وزرای خارجه و خزانه داری امریکا گفته اند که به هشت کشور معافیت از تحریم کشور عزیزمان ایران را داده اند ولی جزییات آن را اعلام نکرده اند. البته ممکن است وزارت خارجه کره جزییات این معافیت را از امریکا گرفته باشد ولی من هنوز نمی توانم به شما بگویم این معافیت ها دقیقا چطور هست. توصیه مهم این است که کره جنوبی توانسته ادامه تجارت بین کشور عزیزمان ایران و کره را حفظ کند. اغلب رسانه های کره ای، مذاکرات کره جنوبی و امریکا جهت دریافت معافیت از تحریم ها را موفق ارزیابی کرده اند.

    این درست که کره جنوبی توانسته است جهت واردات نفت از کشور عزیزمان ایران معافیت بگیرد. ولی کشور عزیزمان ایران مقدار زیادی پول در بانک های کره دارد که حاصل فروش نفت خام و میعانات گازی به این کشور هست. می خواهم بدانم آیا شما توانسته اید جهت استفاده کشور عزیزمان ایران از این پول و واردات کالاهای کره ای هم معافیت بگیرید؟ آیا می توانید رقم این پول را اعلام کنید؟

    بله، ما علاوه بر معافیت واردات نفت از ایران، معافیت استفاده از «وون» جهت مبادلات مالی با کشور عزیزمان ایران را هم گرفته ایم تا بتوانیم با استفاده از سیستم پرداخت با واحد پول کشورمان (وون) تجارت بین دو کشور را ادامه دهیم. ولی الان نمی توانم رقم دقیقی را به شما بگویم. می دانم که ایران، پول خیلی زیادی در حساب های کره دارد.

    آن طور که متوجه شدم، کشور عزیزمان ایران تنها می تواند با پول صادرات نفت، کالای کره ای به کشور عزیزمان ایران بیاورد و نمی تواند آن پول را به ارز دیگری تبدیل و وارد کشور عزیزمان ایران کند، درست است؟

    سیستم پرداخت بر اساس واحد «وون» به این ترتیب است که پول نفت در حساب های کره می ماند و پول کالاهای کره ای که کشور عزیزمان ایران می خرد، از این حساب پرداخت می شود. این پول امکان تبدیل به ارز دیگری را ندارد و مستقیم به کشور عزیزمان ایران پرداخت نمی شود.

    ایران با آن پول می تواند هر کالایی از کره بخرد یا فقط می تواند غذا و دارو وارد کند؟

    ایران نمی تواند کالاهایی که در لیست تحریم هاست، خریداری کند ولی غیر از لیست تحریم، سایر کالاها از جمله غذا و دارو را می تواند بخرد.

    مثلا ایرانی ها می توانند لوازم خانگی یا ماشین از کره جنوبی بخرند؟

    بله، کشور عزیزمان ایران می تواند این لوازم یا کالاهایی را که در لیست تحریم نباشد خریداری کند.

    آقای سفیر، فکر می کنم حجم صادرات کره جنوبی به کشور عزیزمان ایران زیر یک درصد تجارت این کشور و حجم صادراتش به امریکا حدود 12درصد هست. متوجه می شوم که این نسبت تجاری، چه الزاماتی جهت کشور شما به وجود می آورد. ولی یکی از بااهمیت ترین وظایف یک سفیر گسترش روابط کشور خودش با کشور محل ماموریتش هست. شما جهت توسعه روابط جمهوری کره و کشور عزیزمان ایران در همین شرایط سخت چه برنامه هایی دارید؟

    با وجود اهمیت روابط دو کشور حجم صادرات به کشور عزیزمان ایران خیلی کم هست. اعتقاد دارم با توجه به اهمیت کشور عزیزمان ایران در منطقه، سطح روابط بین دو کشور کره و کشور عزیزمان ایران و پتانسیل های ایران، حجم تعاملات اقتصادی بین دو کشور باید گسترش یابد. سیاست خارجی دولت کره مبتنی بر متنوع سازی روابط با کشورها (در عرصه بین المللی) شکل گرفته هست. متنوع سازی به معنای تقویت رابطه با کشورهای قدرتمند نیست.

    به این معناست که بتوانیم روابط مان را با کشورهای متفاوت گسترش بدهیم. روابط با کشور عزیزمان ایران بسیار مهم بوده و به همین علت است که ادامه می یابد. بعد از بازگشت تحریم ها، نگرانی من این بود که روابط کشور عزیزمان ایران و کره قطع شود. همه کسانی که در کره هستند، می دانند که در حال حاضر روابط کشور عزیزمان ایران با جامعه بین الملل خیلی سخت شده است هست. ولی در عین حال همه می دانند که چه از نظر ژئوگرافی و چه از نظر ژئوپلیتیک کشور عزیزمان ایران چقدر کشور مهمی هست. مردم کره از تاریخ غنی کشور عزیزمان ایران مطلع هستند. به طور مثال خیابان «تهران» در سئول را همه مردم کره می شناسند. همچنین می دانند که آیا خیابانی به نام «تهران» در سئول نامگذاری شده است است.

    پس مردم کره می دانند که ایران، با وجود تحریم نفتی بعضی کشورها در دهه هفتاد میلادی به تعهد خودش جهت صادرات نفت به کره جنوبی بر اساس قیمت قراردادش که مناسب بود، عمل کرد و کره نیز جهت قدردانی از این اقدام ایران، نام «تهران» را روی یکی از خیابان های خود گذاشت؟

    بله، در دهه 80 میلادی و وقت جنگ کشور عزیزمان ایران و عراق هم هنگامی که اکثر شرکت های بین المللی کشور عزیزمان ایران را ترک کردند، شرکت های متفاوت کره ای در کشور عزیزمان ایران ماندند و به تعهدشان عمل کردند. بین دو کشور سابقه اعتماد طولانی مدت وجود دارد. هنگامی که که امریکا در ماه «مه» از برجام خارج شد، این شایعه در جامعه کشور عزیزمان ایران پخش شد که همه شرکت های کره ای کشور عزیزمان ایران را ترک کرده اند و دیگر با کشور عزیزمان ایران کار نمی کنند. ولی این شایعه بود و درست نبود.

    ممکن است مردم ایران، دقیقا متوجه نشده باشند که شرکت های کره ای با یک استراتژی، جهت کسب معافیت از تحریم ها، صرفا دفترشان را کمی کوچک کرده بودند ولی شرکت های کره ای کشور عزیزمان ایران را ترک نکرده بودند. الان بعد از کسب معافیت، فضای خوبی جهت حفظ و گسترش روابط دو کشور ایجاد شده است هست. اینکه ما نفت کشور عزیزمان ایران را بخریم و کالا بفروشیم پایه ای جهت ادامه و گسترش روابط دو کشور هست. ما حتما روابط مان را حفظ خواهیم کرد.

    صد و هشتاد روز بعد چطور؟ زمانی که دوره معافیت های امریکا تمام شود چه کار خواهید کرد؟

    معافیت ها بعد از صد و هشتاد روز تمام نمی شود. آن موقع باز هم مذاکره خواهیم کرد و انتظار داریم، نتیجه خوبی بگیریم. واردات میعانات گازی جهت شرکت های پتروشیمی کره ای خیلی مهم هست. مناسب ترین میعانات گازی دنیا، جهت کشور عزیزمان ایران هست. ما این مطالب را جهت امریکایی ها به خوبی توضیح داده ایم و آنها هم درک کرده اند که میعانات گازی کشور عزیزمان ایران چقدر جهت کره مهم هست. کسب این معافیت جهت روابط کره و امریکا هم مهم بود.

    یعنی اگر ایالات متحده این درک را از اقتصاد کره نداشت و جهت خرید میعانات گازی به کره معافیت نمی داد، روابط کره و امریکا دچار تنش هرچند کوچک می شد؟

    تعدادی از رسانه های کره ای چنین تحلیلی را منتشر کرده بودند که الان کره (جنوبی) به خاطر پرسشها کره شمالی باید با امریکا همکاری کند. ولی اگر دولت امریکا چنین معافیتی جهت کره (برای خرید نفت و میعانات گازی) در نظر نگیرد، ممکن است تنش کوچکی به وجود بیاید.

    آقای سفیر، جنابعالی پیش از قبول سفارت، مدیرکل بخش خاورمیانه وزارت خارجه کره بوده اید و حتما اشراف خوبی بر منطقه ما دارید. به لحاظ قدرت و تاثیرگذاری، اوضاع کشور عزیزمان ایران را در منطقه چطور ارزیابی می کنید؟

    این یک پرسش حساس و مهم هست. به نظرم کشور عزیزمان ایران در منطقه کشوری مهم و مانند مرکز یک هسته هست. اگر پاسخ من را عربستان سعودی بشنود، نمی پسندد. بعضی می گویند کشور عزیزمان ایران و عربستان مانند دو محور در خاورمیانه هستند. ولی به نظرم این درست نیست. کشور عزیزمان ایران بسیار نیرومند تر از عربستان هست. نمی توان دو کشور را مقایسه کرد. کشور عزیزمان ایران مولفه های قدرت زیادی دارد. یکی از آنها جمعیت بزرگ هشتاد و دو میلیون نفری است.

    ایران کشور بزرگی است و صنایع مختلفی از جمله صنعت خودروسازی و کشاورزی پیشرفته دارد. سیستم اقتصادی نیرومند و پایداری هم دارد. کشور عزیزمان ایران جوان های با فرهنگ، آموزش دیده و نیروی انسانی باکیفیتی دارد. ما می دانیم که فضای سیاسی بین المللی ثابت نمی ماند و عوض کردن پیدا می کند و در آینده پرسشها کشور عزیزمان ایران با جامعه بین المللی حل می شود. کشور عزیزمان ایران از نظر جغرافیایی خیلی مهم است و می تواند آسیای مرکزی، آسیای جنوبی، اروپا و آفریقا را به هم وصل کند. همه جا تحت تاثیر فرهنگ پارس و امپراتوری پارسی (مانند کوروش) بوده است.

    آقای سفیر، جمهوری کره، متحد نزدیک امریکاست. یک بار هم به من گفتید از هنگامی که در کشور عزیزمان ایران سفیر شده است اید، نیمی از وجودتان کره ای و نیمی دیگر ایرانی شده است است (برای کمک به توسعه روابط دو کشور) . حالا به عنوان یک سیاستمدار اگر از شما بپرسم به نظرتان کشور عزیزمان ایران و امریکا چطور می توانند، تنش موجود بین خودشان را کم کردن دهند، چه پیشنهادی دارید؟ شنیده ام یکی از خریداران کره ای نفت کشور عزیزمان ایران به مذاکره کنندگان ایرانی گفته بود که شما بروید پرسشها تان را با امریکا حل کنید تا ما هم راحت شویم و بتوانیم از کشور عزیزمان ایران نفت بخریم. به نظر شما تنش روابط بین کشور عزیزمان ایران و امریکا چطور حل شدنی است؟

    این سخت ترین پرسش امروز هست. اگر من به شکل دیپلماتیک به شما پاسخ بدهم، ممکن است جهت شما جالب نباشد و اگر بخواهم خیلی واضح جواب پرسش شما را بدهم آن وقت دیگر دیپلمات نیستم. من 30 سال سابقه کار دیپلماسی دارم. ما دیپلمات ها جمله ای داریم که می گوییم دشمن دایمی و دوست دایمی وجود ندارد. در آخر این منافع ملی است که مهم هست. یک سیاستمدار و مسوول هر لحظه به منافع ملی اش فکر می کند.

    مسوولان کشورها به این فکر می کنند که چطور منافع ملی خودشان را تامین و چگونه با دیگر کشورها جهت تامین منافع ملی ارزش همکاری کنند. امپراتوری پارسی، امپراتوری ترکیه (عثمانی) و امپراتوری رم آن وقت که قدرت داشتند، فرهنگ های متفاوت را می پذیرفتند و هضم می کردند. هنگامی که قدرت آنها کم شد، پذیرش فرهنگی پایین آمد. این مساله خیلی مهم است که جهت حل کردن تنش بین دو کشور، سیاست انعطاف پذیری چطور اعمال شود.

    در دوره صد و هشتاد روزه معافیت کره از تحریم های نفتی امریکا، واردات نفت و میعانات گازی کره از ایران، باید به طور مستمر کم کردن یابد یا اینکه رقم واردات نفت از سوی کره ثابت خواهد بود و اینکه آیا می توانیم میزان واردات نفت و میعانات گازی کره از کشور عزیزمان ایران را روزانه 150 تا 200 هزار بشکه حدس بزنیم؟

    کره در دوره صدوهشتاد روزه می تواند حجم ثابتی از کشور عزیزمان ایران نفت و میعانات گازی بخرد. ولی در آخر صد و هشتاد روز دوباره باید با امریکا مذاکره کنیم که تا همین میزان واردات را نگه داریم. یا اینکه باید ببینیم آن وقت باید اندکی کم کردن دهیم یا خیر. ضمن اینکه من (مستقیما) مسوول خرید نفت از کشور عزیزمان ایران نیستم و نمی توانم میزان دقیق واردات را الان به شما بگویم.

    شرکت های متفاوت نفتی کشور عزیزمان ایران جهت پروژه های ارزش تجهیزات کره ای خریداری می کنند. این شرکت ها همچنان می توانند همکاری ارزش را با کره ادامه دهند و کالاهای مورد نیاز پروژه های ارزش را وارد کنند؟

    – جزییات معافیت ها از جمله نحوه حمل و نقل نفت، پرسشها مربوط به بیمه یا فروش تجهیزات هنوز روشن نشده هست. کشورهایی که معافیت گرفته اند باید راجع به این جزییات مذاکره کنند.

    یعنی هنوز معلوم نیست که همکاری صنعتی کره و کشور عزیزمان ایران راجع به واردات تجهیزات نفتی ادامه داشته باشد؟ به طور مثال شرکت های کره ای قرار بود در ساخت پروژه پالایشگاه های سیراف همکاری کنند. مذاکرات هم پیش رفته بود. الان همکاری جهت این پروژه می تواند ادامه پیدا کند یا خیر؟

    تجهیزات صنعت نفت اکثرا در لیست تحریم هست. کالاهایی را که در لیست تحریم باشد نمی توانیم بفروشیم. البته باید جزییات تجهیزات را بررسی کنیم.

    لوازم خانگی را چطور؟

    لوازم خانگی، مواد غذایی و مواد پزشکی را می توانیم به کشور عزیزمان ایران بفروشیم.

    شما چه احساسی دارید که در منزل بسیاری از ایرانی ها ممکن است جنس کره ای وجود داشته باشد؟ این باعث نمی شود که تلاش کنید تا مردم کشور عزیزمان ایران (با وجود تحریم ها) راحت تر بتوانند به کالاها دسترسی داشته و زندگی ارزش را راحت تر پیش ببرند؟

    به عنوان سفیر کره جنوبی، این باعث افتخار من است که احساس می کنم کالاهای کره ای در کشور عزیزمان ایران طرفداران زیادی دارند. فکر می کنم که شرکت های کره ای باید در قبال بازار و مردم کشور عزیزمان ایران مسوولیت بیشتری داشته باشند. هفته گذشته هم در کنفرانس مسوولیت های اجتماعی در پایتخت کشور عزیزمان ایران گفتم که شرکت های (کره ای) باید مسوولیت اجتماعی داشته باشند. مسوولیت اجتماعی به معنای فروش کالا و گرفتن سود نیست. شرکت ها باید با مشتریان تعامل داشته باشند. شرکت های کره ای نیز باید مسوولیت اجتماعی را جدی بگیرند و کشور عزیزمان ایران را در دانش و فناوری خود شریک کنند.

    آقای سفیر به عنوان پرسش نهایی و جهت عوض کردن ذائقه مایلم، بدانم در مدت حضور حدود 6 ماه در کشور عزیزمان ایران از کدام غذای ایرانی خوش ارزش آمده است؟

    قبل از پاسخ به این پرسش باید بگویم که هفته گذشته در مسابقه های تکواندو، جام سفیر کره جنوبی در منزل تکواندو شرکت کردم. تکواندو از کره شروع شده است ولی استقبال زیاد از این ورزش در ایران، من را متعجب کرد. تکواندو فقط هنرهای رزمی نیست. احترام به دیگران، احترام به بزرگ تر و رعایت اصول اخلاقی در تکواندو وجود دارد و ایرانی ها خیلی از این اصول استقبال کرده اند.

    در حال حاضر حدود 168 کشور تکواندو بازی می کنند. ولی قدرتمندترین و نیرومند ترین کشورها در این ورزش کشور عزیزمان ایران و کره هستند. ایرانی ها هم مانند کره ای ها جهت گرفتن مدال طلا بسیار تلاش می کنند. من از آنجا متوجه شدم که اشتراکات زیادی بین کشور عزیزمان ایران و کره وجود دارد و با هم مثل دو دوست صمیمی و برادر هستند. همه بازیکنان کره ای و ایرانی را به منزل خودم دعوت کردم. من خودم مانند غذای کره ای همه غذاهای ایرانی را دوست دارم.

    عصر کشور عزیزمان ایران

    واژه های کلیدی: ایران | ایرانی | معافیت | امریکا | ایرانی | واردات | تحریم ها | کره جنوبی | امریکایی | کره جنوبی | پرچم ایران


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار